dr Izabella Kaiser

Izabella Kaiser

Starszy wykładowca

Kontakt: izabella.kaiser@amu.edu.pl

Pełnione funkcje

  • Opiekun Studenckiego Koła Naukowego Edukacji Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej
  • Opiekun poszczególnych lat na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych
  • Opiekun praktyk

Zainteresowania:

  • system pedagogiczny Marii Montessori
  • kształtowanie kompetencji matematycznych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  • oligofrenopedagogika, a w szczególności: praca edukacyjna z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim, funkcjonowanie dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w środowisku, rodzic dziecka niepełnosprawnego, nauczyciel w szkole specjalnej
  • ocenianie kształtujące
  • metodyka edukacji wczesnoszkolnej

Publikacje:

  • Kaiser I., Nietradycyjne metody kształtowania kompetencji matematycznych dziecka, [w:] Pedagogika dziecka. Podręcznik akademicki, red. H. Krauze-Sikorska, M. Klichowski, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Poznań 2020
  • Kaiser I., O wolności dziecka niepełnosprawnego intelektualnie z perspektywy pedagogiki Marii Montessori, [w:] Historyczne i współczesne konteksty badań nad edukacją. Studia teoretyczne i analizy empiryczne z okazji jubileuszu sześćdziesięciolecia pedagogiki gdańskiej (1958-2018), red. J. Siemionow, Śpica, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2019
  • Kaiser I., Od zmysłów do umysłu, czyli o rozwijaniu „ducha” matematycznego w systemie pedagogicznym Marii Montessori; Inspiracje Daltońskie. Teoria i Praktyka Nr 4, 2019
  • Kaiser I., The careers of graduates of specialschools – differentfaces of adulthoodamongpeople with mildintellectual disabilities; Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej Nr 25, 2019
  • Kaiser I., Earlyschoolmathematicseducation from the perspective of futureteachers. Reflectionsafterpracticalteachingplacement, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas, nr 19/2019
  • Kaiser I., W poszukiwaniu modelu edukacji matematycznej. W stronę pedagogiki Marii Montessori, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 2018, Vol 13, No 1 (47)
  • Kaiser I., Jak zapewnić uczniowi niepełnosprawnemu intelektualnie w stopniu lekkim sukces w edukacji matematycznej?, [w:] Sukces jako zjawisko edukacyjne, red. M. Humeniuk, I. Paszenda, W. Żłobicki, Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2017
  • Kaiser I., Czas wolny dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w opinii rodziców, Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej, 2017, nr 17
  • Kaiser I., Leisuretime of intellectuallydisabledchildren in the opinion of theirparents, InterdisciplinaryContexts Of Special Pedagogy, 2017, nr 17
  • Kaiser I., Poziom kompetencji matematycznych dzieci kończących edukację przedszkolną w systemie Marii Montessori, Studia Edukacyjne, 2017, nr 40
  • Kaiser I., Edukacja dla bezpieczeństwa z perspektywy oligofrenopedagoga, [w:] Aspekty systemu bezpieczeństwa narodowego Polski, red. M. Sokołowski, M. Mrozkowiak, A. Tomczak, Polskie Towarzystwo Naukowe Kultury Fizycznej Sekcja Kultury Fizycznej w Wojsku, Warszawa 2017
  • Kaiser I., Zastosowanie metody Marii Montessori w edukacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim [w:] Edukacja dla przyszłości w świecie wyzwań XXI wieku, red. R. Gerlach, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2017
  • Kaiser I., Przebieg edukacji matematycznej w przedszkolu Montessori, Pedagogika. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas, nr 14/2017
  • Kaiser I., Koncepcja kształcenia językowego w metodzie Marii Montessori, [w:] Rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych dziecka. Wybrane aspekty, red. M. Cywińska, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2016
  • Kaiser I., Edukacja matematyczna jako trudna sytuacja edukacyjna ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną, [w:] Oblicza trudnego dzieciństwa. Konteksty rodzinno-edukacyjne, red. M. Cywińska, Wydawnictwo Naukowe UAM Poznań 2014
  • Kaiser I., Miejsce aktywności fizycznej w różnych formach zajęć wolnoczasowych młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu lekkim, „Studia Periegetica”, Zeszyty Naukowe Wielkopolskiej Wyższej Szkoły Turystyki i Zarządzania w Poznaniu, Poznań 2012