starszy wykładowca
Kontakt: annkli@amu.edu.pl
Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?user=Ecx7rfsAAAAJ&hl=en
Pełnione funkcje:
- Opiekun praktyk pedagogicznych
- Opiekun poszczególnych lat na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych
- Koordynator ds. różnic programowych
- Członek wydziałowego zespołu ds. współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym
Zainteresowania:
- edukacja przyrodnicza, szczególnie prowadzona w terenie
- ogrody przedszkolne i szkolne
- krajoznawstwo i turystyka
- pedagogika alternatywna
Publikacje:
- Kruszwicka A., Bałachowicz J., Klichowska, A. (2020) Jak dziecko poznaje przyrodę?. [w:] Pedagogika dziecka. Podręcznik akademicki, red. H. Krauze-Sikorska, M. Klichowski. Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.
- Klichowska, A. (2019) Bioinspirowana edukacja dziecka. „Edukacja Wczesnoszkolna. Zeszyty Kieleckie”, 1.
- Klichowska, A. (2017) Bliżej natury – o tendencjach kształtowania przestrzeni rozwoju dziecka. [w:] Świat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwa. H. Krauze-Sikorska, M. Klichowski, Poznań.
- Klichowska, A. (2017) „Powrót do przyrody”. O emocjonalnych korzyściach propozycji ruchy slow. „Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane. Zeszyty Kieleckie”, 2016/2017(4).
- Klichowski, M., Pyżalski, J., Kuszak, K., Klichowska, A. (2017) Jak technologie informacyjno-komunikacyjne mogą wspierać rozwój dziecka w wieku przedszkolnym? Studium teoretyczne. [w:] Małe dzieci w świecie technologii informacyjno-komunikacyjnych – pomiędzy utopijnymi szansami a przesadzonymi zagrożeniami. J. Pyżalski, Łódź.
- Klichowska, A. (2013) Architektura i funkcje ogrodu przedszkolnego w opiniach nauczycieli, „Studia Edukacyjne”, nr 26.