Sylwetka absolwenta
II stopień studiów
Kierunek studiów: Pedagogika
Specjalność: Wychowanie Przedszkolne i Nauczanie Początkowe (WPiNP –B)
OGÓLNY PROFIL SYLWETKI ABSOLWENTA
Absolwent studiów drugiego stopnia kierunku Pedagogika, specjalność: Wychowanie Przedszkolne i Nauczanie Początkowe (dla absolwentów pedagogiki i pedagogiki specjalnej oraz innych kierunków po specjalnościach nauczycielskich) na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM, to osoba przygotowana do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, potrafiąca realizować proces kształcenia zintegrowanego na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Absolwent tej specjalności wykazuje się wiedzą w zakresie współczesnych tendencji w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, zna metodyki szczegółowe w zakresie edukacji przedszkolnej i edukacji zintegrowanej, metody diagnozy psychopedagogicznej, posiada warsztat pracy w zakresie działań plastycznych, muzycznych, edukacji technicznej i służących rozwijaniu aktywności ruchowej dzieci omawianego przedziału wiekowego. Cechuje się ponadto otwartością intelektualną, zna nowoczesne środki przekazu informacji, odznacza się umiejętnością współdziałania i współpracy, posiada świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego.
MOŻLIWE ZAJMOWANE STANOWISKA PRACY PO UKOŃCZENIU STUDIÓW
- opiekun w żłobkach, klubach dziecięcych
- nauczyciel wychowania przedszkolnego
- nauczyciel nauczania zintegrowanego w szkołach podstawowych (na etapie edukacji wczesnoszkolnej)
ZADANIA, KTÓRE ABSOLWENT MOŻE WYKONYWAĆ PO UKOŃCZENIU STUDIÓW
Absolwent może:
- planować i organizować proces kształcenia zintegrowanego na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej;
- diagnozować, monitorować rozwój dziecka i przebieg procesu jego kształcenia i wychowania;
- tworzyć projekty, plany i scenariusze pracy pozwalające realizować założenia programowe wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego;
- konstruować autorskie programy nauczania i wychowania;
- podejmować działania opiekuńcze w stosunku do dzieci poniżej 3 rok użycia;
- prowadzić zintegrowane zajęcia z dziećmi na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej;
- podejmować działania mające na celu nawiązywanie współpracy z rodzicami;
- podejmować działania mające na celu nawiązywanie współpracy z instytucjami wspomagającymi edukację dzieciw wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
POTENCJALNE MIEJSCA PRACY
- żłobki, klubu dziecięce
- przedszkola publiczne i niepubliczne
- szkoły podstawowe publiczne i niepubliczne (klasy I –III)